Matkarada otse üles - Oleviste torni vaateplatvorm

Matkata võb rabade ja laugaste vahel, mägedes, jõgedel ja merel. Alati muutub asukoht horisontaalselt. Seekordne nn matkarada aga horisontaalis suurt asukohta ei vaheta, tõusta tuleb tippu. Pikkus on edasi-tagasi vaid veidi üle 120 meetri, aga arvestades seda, et liikumine kulgeb enamasti vertikaalsuunas, on Oleviste torni vaateplatvormile tõus matkaraja nime väärt.

Alustada tuleb (aprillist oktoobrini) Oleviste kiriku peasissekäigust sisenedes vasakule jäävast kassast. Pilet on paar eurot.

Turistide tipphooajal võib kogeda väikest rahvusvahelist saba. Viisakas on viimasest järsult langevast lõigust laskujad enne välja lasta, kui ise üles punnida, sest ülevalpool on üsna kitsas ja võib inimtropp tekkida.

Kirik ja vaateplatvorm
avatud iga päev kl 10.00-18.00
Pilet: 2 €
lapsed kuni 14 a 1€
alla 7-aastased tasuta

Rada on läbitav ka lastega. Nad saavad keerdtrepist üles ronides köiest kinni hoida (mida võiks teha ka täiskasvanud, sest trepp on üsna järsk). Vahepeal on ka klapptoolidega peatus, aga see 60 meetrit keskmise turisti jaoks pole kontimurdev. Eakamatel võib aga vaja olla keskel puhata.

Väikestest akendest paistab hämarat valgust, mõni lõik võib olla ka üsna pime (näiteks päris torni kiviosa lõppu jõudes viimasel sirgel enne viimast treppi).

Vaateplatvorm on kitsas, ei maksa siin mingit Eiffeli torni oodata. Pool meetrit. Möödapääsemine on tülikavõitu, aga selleks on nooled, et kõik liiguksid ühes suunas (päripäeva).

Vanalinn koosneb katustest, võib nentida Olevistest alla vaadates. Mõned on katustele rajanud oma privaatsed katuseterrassid. Sadamas on suured kruiisilaevad. Kalamajas on roheline. Toompea kohal on õhk poliitikast paks. Lasnamäe pool vaatavad vanalinna tuhandesilmsed paneelmajad.

Vaata videot suuremalt:

Nii näeb välja matkaraja stardikoht Google Street View´s:

Asukoht

59.441336, 24.74741800000004

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.