Reisijututuba käis postipaadiga Pranglil

Hommikul paksude pilvede all selgus, et pooled tulla lubanutest vaakus kehva tervisega või vihmahirmus kodus. Või oli muu mõjuv põhjus. Oht, et kõik laevale ei mahtunud möödus, oht, et laev liiga vähestega ei välju aga tekkis.

Prangli reisipildid on, nagu ikka, pildipäevikus.

Kui sadamasse kogunesime, siis lõpuks selgus, et meid on 17. Mingil hetkel oli kahtlus, et laevale jõudis meid veel vähem, kuid raha oli kuidagimoodi kokku kogunenud 17 inimese eest. Siiamaani pole keegi võlanõuet esitanud.
Theyr.net ennustas vahelduvalt nii vihma kui päikest ja merele minnes tundus, et nende viimane ennustus - pilved, kuid kuivalt - läheb täppi.

Saarel jagunesime esialgu kaheks, hiljem mitmeks - teine seltskond, kes meie seltskonna kokkukuivamise tõttu kah saarele kaasa võeti, läks telgid ja õlled kaasas oma teed, meie mitmes pundis enda oma.

Falcki patrull vaatas sadamas näod üle ja läks ka oma teed. Hiljem nägime neid mitu korda edasi-tagasi sõitmas.
Saare kuulsaim baar Must Luuk oli lahti (kui luuk on lahti, siis on avatud, seisis reklaamtahvlil).
Esimesed jäätised osteti sealt.

Ka kohalik pood oli lahti.
Sealt osteti vanu häid barankasid.

Teel haakis ennast meie seltskonda pruun pikakarvaline koer, kes, nagu netis leiduvatest Prangli albumitest vaadates hiljem selgus, ongi saarele saabuvate turistide saatjaks üsna tihti.

Teel Lääneotsa külla (kus on kirik) leidsime hulga huvitavaid ja ammuunustatud taimi õitsemas. Igal külal on saarel oma funktsioon: Kelnases sadam, Idaotsas kool ja Lääneotsas kirik.

Otsisime ka geopeituse Augu aaret, mis jäigi leidmata.
Mõnevõrra oli tuju mõjutanud sääserünnak ja nälg, peale suurima kivi juurest aarde mitteleidmist hakkasime otsima piknikukohta. Mere ääres tegimegi väikse grillilõkke.
Siis ühines meiega ka teise seltskonna liikmeid, kellega koos avastasime eravaldusse läinud ja aiaga piiratud veneaegse piirivalvegordoni.

Tagasiteel jäi ette veel üks kuulsamatest turismiobjektidest Eestiranna kalmistu ja mälestusmärk, siis sadas juba ohjeldamatult ja vihmas jäid üles otsimata nii raudtorn kui ka maagaasi puurauk (tegelikult uraanipuurauk) ja sõjas allakukkunud lennukimootor. Läksime hoopis Musta Luugi vabaõhubaari ja ootasime paati, väljas ladistas.

Tagasitee kulges tugevas lainetuses ja vihma tõttu all kajutis. Vaatamata vihmale sai tekk siiski peagi taas populaarseks ja kaamed näod väljusid loksutavast kinnisest ruumist.

Mida Pranglil teha ja näha?

• Põhjaotsas: Karupesa hotell, tuletorn
  • Kelnase küla: sadam, endine kalatehas, baar "Must Luuk", lõkke- ja telkimisplats Kelnase neemel
  • Idaotsa küla: kauplus, maagaasi puuraugud poe taga, vana lennukimootor, kool (9-kl), "Eestirand" kalmistu-mälestusmärk
  • Lääneotsa küla: kirik, väike sadam Muuga sadama vaatega, surnuaed.
  • Lõunatipus: maastikukaitseala luidetega, suured rändrahnud, raudtorn, piirivalvegordon (eravalduses), kuremarjatupsud, liivarand.

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.