Kajakiga Pedase ninalt Pakritele

Alustasime Suur-Pakrile lähimast maismaapunktist - Pedase ninast, kuhu saab pedase hotelli juurest, kui keerata kohe peale hotelli paremale. Mugav koht vettelaskmiseks, hea ka saarele sõiduks - vaid 3 km Suur-Pakri lõunatipuni.

Soojal suvepäeval rahvast jätkus - oli koerapissitajaid, perega jalutajaid, koeraujutajaid, kuid vette minnes oli plats suht tühi. Pedase nina tagant tuli hoopis välja kollaste kajakkide grupp, kedagi neist küll grupis ära ei tundnud, aga binokliga vaadates eristas seikleja.com kirju kajakkide peal.

Kolme kilomeetri pärast olimegi natuke peale kajakigruppi Storby kiriku juures, kus oli üsna kitsas randumisriba juba hõivatud, aga leidsime naabruses veel ühe väikese kaldariba roostiku vahel.

Kiriku juures vaatasime üle kunagi meie enda poolt talvel peidetud Storby aarde, mis oli heas korras, tagasi merele saime natuke enne kajakigruppi, kes kõrkjate vahel veel edasi lobises. Tihe liiklus.

Väga madal on saare lõunatipu juures. Alla poole meetri vett. Sit-on-top kajakile sellest küll piisas, aga sõuda oli kehv. Kahe saare vahele jõudes läks sügavamaks ja möödusime raagus puudega kormoranirahust, kus kajakad võitlesid ka oma koha pärast. Väike-Pakri ühes lahesopis oli kahe päramootoriga kaater otsad kaldale visanud. Meie aga suundusime Kappa saarele, kus asus kunagi N. armee ohvitseride kasiino.

Saare servas on vette takerdunud üks puust miinitraaler, paksult vasknaelu täis. Jää on teda veepinna kõrguselt ahtrist kõvasti murdnud ka. Saare ohvitseride "hotell" aga oli kellegi metallikorilase poolt hõivatud, ilmselt mõni paadiga Paldiski elanik käib seal suvitamas.

Kui ligi 10 km läbitud, jõudsime kahte saart ühendava põlenud silla juurde, kus sõitis meile vastu traditsiooniline merekajakk, mees ja naine hoolega sõudmas. Mees ütles naisele, et need vist tulnud jõekajakiga merele (meie kajakkiide kohta) ja küsis, kuidas läheb. Selgitasime siis oma ookeanikajakkide olemust. :)

Silla juurest tagasi Pedase ninale oli üsna ühes jutis sõit. Ca 8 km. Oleks rohkem aega ja viitsimist olnud, oleks ka ümber saare tiiru teinud. Aga eks jõuab teine kord.

Kokku oli 18 km sõudmist.

Vaata kaarti:

Asukoht

59.277858, 23.907310000000052

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.