Matkateekond Aegviidust Ännijärve ja Venemäe kaudu Piibe maanteele

Aegviidu põhjaosas on küll jalgrattaga hea pikemaid tiire teha, kuid aeglase matka jaoks, eriti kevadel, kui kõik tärkab, sobib ka jalgsimatk. Nii on aega iga ülast, nurmenukku, kullerkuppu, maasika- ja murakaõit passida ning vaikselt istudes ka mõnd looma märgata.

Alustada saab, nagu ikka, Aegviidu raudteejaamast. Peale bensiinijaama enam söögikohti mujal 2013. aasta kevadel väidetavalt Aegviidus polegi - poode on ka paar tükki alles jäänud, mõlemad põhja pool raudteed.

Matk algab vallamaja juurest - selle taga on muuseas Nõmme seikluspargi rajatud seiklusrada puu otsas, mida saab rahulikult julgestuseta madalal läbida.

Edasi kulgeb tee puhkebaasi suunas ja siis Ännijärve poole. Ännijärv on ilus koht telkimiseks, telkimisplats on järve idasopis teeristist järve äärde pöörates väikese poolsaarekese tipus. Lõket teha seal ilmselt ei tohi, sest see pole ametlik laagriplats.

Ännijärve lõppedes tuleb pöörduda mäest laskudes paremale, siis jätkub tee mööda kahte vooreharja - üks, parempoolne rada (peale kolmandat ristmikku) kulgeb Riistakõrve rabast ühelt poolt, teine ehk vasakpoolne aga teiselt poolt mööda, ikka mööda harja. Kitsas ja pikk raba on ja ükskõik kumba tee valid, oled lõpuks Venemäele viiva kõrgendiku jalamil. Parempoolselt teelt tuleb küll hiljem vähekasutatavat rada pidi Venemäe poole pöörata, meie kasutasime vasakpoolset haru (kaardil).

Venemäel pole palkidest vaatetorni juba ammu, aga on katusealused. Sinna jõudes on läbitud juba ligi 10 kilomeetrit. Paras einet võtta, kui ümberringi sajab. Seal on ka ametlik lõkkeplats ja kuivad puud.

Veel viis-kuus kilomeetrit ja oledki Piibe maanteel. Kohe sealsamas asub mõnisada meetrit Aegviidu poole Kõrvemaa Spordi- ja Matkaklubi, kus saab head-paremat süüa ja kui rongist maha jäädud (nagu meiega juhtus), saab kohe matkakeskuse eest Tallinna väljuvale bussile. Vaata Tpiletist järgi, mis ajal.

Vaata kaarti suuremalt:

Vaata, kust rada Aegviidus algab:

Vaata videot sellest matkast:

Asukoht

59.285489, 25.61425399999996

Kasutame veebilehel nn Cookie´sid, et toetada tehnilisi funktsioone ja pakkuda sellega paremat kasutajakogemust.

Kasutame ka andmeanalüütikat ja reklaamiteenuseid. Klõpsa nupul Rohkem teavet, kui tahad lähemalt teada.